Patiko straipsnis ?

Biudžetiniai teleobjektyvai: geriausio beieškant

1. Įvadas

Nenumaldomai artėjant vasarai ne vienas fotografas pagalvoja apie naują objektyvą. Teleobjektyvas – puikus draugas kelionėse ar gamtoje, padedantis įamžinti nutolusius objektus. O ką daryti tuomet, jei pinigų geriausiam objektyvui neužtenka (ar tiesiog nesinori skirti), bet noras fotografuoti didelis kaip niekad ? Šiame straipsnyje pamėginsime apžvelgti tris populiariausius „biudžetinius“ teleobjektyvus.

Canon, Sigma ir Tamron objektyvai
Canon EF 75-300 mm 4-5.6 III

Šis Canon objektyvas populiarus tarp pirkėjų, kuriems svarbus 100% suderinamumas su fotoaparatu ir nuspėjama objektyvo optinė kokybė – to negalima drąsiai teigti apie kitus bandyme dalyvavusius objektyvus. Objektyvo surinkimo kokybė yra pusėtina: nors bajonetas geležinis, visos judančios išorinės objektyvo dalys šiek tiek kliba, o su laiku (teko turėti šį objektyvą 2 metus) klibėjimas tik dar labiau padidėja. Kita vertus, nėra to blogo kas neišeitų į gerą – dėl didelio plastiko kiekio objektyvo konstrukcijoje, jis yra pakankamai lengvas, todėl puikiai tinka kelionėms.

Apžvalgos kampas: 32 laipsniai – 8 laipsniai
Minimalus fokusavimo atstumas: 1,5 m
Maksimalus artinimas: 1:4
Filtro diametras: 58 mm
Svoris: 480 g
Rinkos kaina: apie 700 Lt

Sigma 70-300 mm 4-5.6 APO DG Macro

„Trečiųjų šalių“ objektyvai (Sigma, Tamron ir kt.) pasižymi šiek tiek prastesne kokybės kontrole. Pavyzdžiui, buvo aprašytas vienas atvejis, kuomet buvo lyginami 4 vienodi Sigma objektyvai, o rezultatai buvo tokie skirtingi, kad buvo tiesiog sunku patikėti, jog tai išties vienodi objektyvai. Tiesa, būtent šis objektyvas (Sigma 70-300 mm 4-5.6 DG Macro) yra bene pats populiariausias tarp fotografijos mėgėjų, kadangi jis ne tik (dažniausiai) pasižymi neblogomis optinėmis savybėmis (ypač APO serija, minimizuojanti chromatines aberacijas), bet ir turi neblogas makro fotografijos galimybes. Svarbu pastebėti, jog tai nėra tikrasis makro objektyvas, kadangi tikras makro objektyvas pasižymi 1:1 artinimo santykiu (šio objektyvo maksimalus artinimas yra 1:2). Objektyvo surinkimo kokybė labai nebloga – nėra nei vienos klibančios detalės, o medžiaga, iš kurios pagaminta objektyvo išorė, atrodo kur kas tvirtesnė nei Canon objektyvo plastikas. Tiesa, prie Canon optikos pripratusiems fotografams laikinai keblumų gali sukelti objektyvo artinimo-tolinimo žiedas: artinama sukant objektyvo žiedą į kairę (Canon – į kairę).

Apžvalgos kampas: 34 laipsniai – 8 laipsniai
Minimalus fokusavimo atstumas: 1,5 m (0,95 m makro režime)
Maksimalus artinimas: 1:4 (1:2 makro režime)
Filtro diametras: 58 mm
Svoris: 545 g
Rinkos kaina: apie 800 Lt

Tamron 70-300 mm 4-5.6 Di LD Macro

Tamron objektyvai interneto platybėse turi susidarę šiek tiek geresnę reputaciją nei Sigma objektyvai: teigiama, jog Tamron kokybės kontrolė yra griežtesnė, todėl tos pačios serijos objektyvai kokybės atžvilgiu gali būti kur kas panašesni nei Sigma atveju. Visomis savybėmis Tamron objektyvas primena Sigma: objektyvo korpusas tvirtas, artinama sukant objektyvo žiedą į kairę, yra makro fotografijos galimybės. Tiesa, šis objektyvas pats lengviausias iš bandytųjų – laikant rankose net sunku patikėti, kad tai išties teleobjektyvas.

Apžvalgos kampas: 34 laipsniai – 8 laipsniai
Minimalus fokusavimo atstumas: 1,5 m (0,95 m makro režime)
Maksimalus artinimas: 1:4 (1:2 makro režime)
Filtro diametras: 58 mm
Svoris: 435 g
Rinkos kaina: apie 550 Lt

2. Kontrasto testai

Kontrasto arba objektyvų „aštrumo“ testuose buvo fotografuojama standartinė vaizdo rezoliucijos skalė. Šis testas yra svarbus ir gana reprezentatyvus: kuo geresnis objektyvo kontrastas, tuo geresnė ir vaizdo skiriamoji geba (įmanoma įžvelgti daug smulkių, nesusiliejančių linijų) bei spalvos (geresnis kontrastas – ryškesnės spalvos).

Nufotografavus skalę, buvo iškirptos tam tikros kadro vietos – nedidelis centro ir nuotraukos krašto kvadratas. Iškarpos šiek tiek padidintos, kad skaitytojui būtų lengviau įžvelgti skirtumus. Turint omeny, jog Canon židinio nuotolis prasideda nuo 75 mm, Sigma ir Tamron objektyvai buvo taip pat testuojami prie 75 mm židinio verčių. Nuotraukų iškarpos straipsnyje pateikiamos tokia tvarka: Canon, Sigma ir Tamron.

resolution_mod Rezoliucijos skalė
75 mm F4 krašto ir centro iškarpos
canon70f4cr1 sigma70f4cr1 tamron70f4cr1 canon70f4cr2 sigma70f4cr2 tamron70f4cr2

Kraštas. Canon ir Sigma objektyvai prie atviriausios diafragmos esant 75 mm tikrai nežiba – vaizdas stipriai sulietas, tačiau Tamron rezultatas gana įspūdingas – nuotraukoje įmanoma išskirti net ir labai smulkias detales. Svarbu paminėti, jog Canon ir Sigma objektyvų kairioji nuotraukų pusė (iš kurios ir buvo imti „mėginiai“) buvo šiek tiek labiau sulieta nei dešinioji, nors net ir vizualiai palyginus dešiniąją pusę su Tamron buvo matomas ryškus pastarojo pranašumas.

Centras. Bene geriausiai iš šių trijų variantų sekėsi Canon – linijos gana aiškios, spalvos neutralios. Tamron atveju matomos nežymios chromatinės aberacijos.

75 mm F5.6 krašto ir centro iškarpos
canon70f5.6cr1 sigma70f5.6cr1 tamron70f5.6cr1 canon70f5.6cr2 sigma70f5.6cr2 amron70f5.6cr2

Kraštas. Pridarius diafragmą vaizdas pagerėjo visų objektyvų atveju, tačiau vėlgi Canon ir Sigma atveju rezultatas nėra pakankamai geras.

Centras. Šiuo atveju visų objektyvų nuotraukų centro iškarpa atrodo labai neblogai – Sigma objektyvo rezultatas tapo ryškesnis, Tamron visiškai išnyko net ir mažiausios chromatinės aberacijos.

75 mm F8 krašto ir centro iškarpos
canon70f8cr1 sigma70f8cr1 tamron70f8cr1 canon70f8cr2 sigma70f8cr2 tamron70f8cr2

Kraštas. Nors Tamron išlieka lyderis, Sigma objektyvas po truputį imą jį vytis – vaizdas nėra toks ryškus, tačiau šiek tiek aiškesnis nei Canon. Sigma nuotraukoje galima pastebėti švelnų gelsvumą, būdingą praktiškai visai Sigma optikai.

Centras. Esant F8, visų objektyvų nuotraukų centro iškarpos atrodo beveik nepriekaištingai.

75 mm F11 krašto ir centro iškarpos
canon70f11cr1 sigma70f11cr1 tamron70f11cr1 canon70f11cr2 sigma70f11cr2 tamron70f11cr2

Kraštas. Gana įdomus dalykas – Tamron ryškumas esant F11 ima mažėti, kai tuo tarpu Sigma ryškumas padidėja ir susilygina su Tamron.

Centras. Kaip ir esant F8, rezultatas nuotraukos centre labai geras, nors Tamron atveju galima pastebėti nedidelį ryškumo sumažėjimą.

300 mm F5.6 krašto ir centro iškarpos
canon300f5.6cr1 sigma300f5.6cr1 tamron300f5.6cr1 canon300f5.6cr2 sigma300f5.6cr2 tamron300f5.6cr2

Kraštas. Maksimaliai priartinus vaizdą rezultatai apsiverčia aukštyn kojom: esant atviriausiai galimai diafragmai Tamron matomos ryškios chromatinės aberacijos, vaizdas tampa gana tamsus, o ryškumas neprilygsta konkurentams. Canon taip pat atsiranda pastebimų chromatinių aberacijų, tačiau ryškumas prilygsta Sigma objektyvui.

Centras. Rezultatai panašūs į objektyvo nuotraukos krašto iškarpas – Tamron kenčia nuo stiprių chromatinių aberacijų, Canon su jomis kovoja šiek tiek geriau, bet rezultatas išlieka vidutiniškas. Visgi ryškumo atžvilgiu lyderiu galima vadinti Canon..

300 mm F8 krašto ir centro iškarpos
canon300f8cr1 sigma300f8cr1 tamron300f8cr1 canon300f8cr2 sigma300f8cr2 tamron300f8cr2

Kraštas. Pridarius diafragmą iki F8, visų objektyvų rezultatai keičiasi į gerąją pusę: pagerėja Canon ir Sigma ryškumas (tiesa, Canon ima matytis stipresnės chromatinės aberacijos), Tamron vaizdas tampa šviesesnis (nors chromatinės aberacijos išlieka).

Centras. Esant F8, Canon pasiekia maksimalų ryškumą centre. Sigma rezultatas pastebimai pagerėja ryškumo atžvilgiu, o Tamron rezultatas, nors ir šviesesnis, išlieka gana prastas, lyginant su konkurentais.

300 mm F11 krašto ir centro iškarpos
canon300f11cr1 sigma300f11cr1 tamron300f11cr1 canon300f11cr2 sigma300f11cr2 tamron300f11cr2

Kraštas. Šiuo atveju pastebima žymi Tamron pažanga: chromatinės aberacijos dar labiau sumažėja, o ryškumą beveik galima prilyginti Sigma ryškumui. Canon dar labiau išryškėja chromatinės aberacijos, tačiau lyginant su konkurentais, vaizdas išlieka ryškiausias.

Centras. Nuotraukos centro iškarpų rezultatai panašūs į nuotraukos krašto iškarpas: ryškumo atžvilgiu pirmauja Canon, o Tamron ryškumas beveik susilygina su Sigma (tiesa, pastarojo objektyvo ryškumas ima mažėti).

3. Atspindžių testai

Kartais pasitaiko tokių atvejų, kuomet kadre yra itin ryškus šviesos šaltinis (žvakė, šviestuvas, saulė ar kt.). Bandymams pasirinktas pats blogiausias atvejis, kai kadre yra saulė.

Atspindžių testai - Canon EF 75-300 4-5.6 III Canon EF 75-300 4-5.6 III
Atspindžių testai - Sigma 70-300 mm 4-5.6 APO DG Macro Sigma 70-300 mm 4-5.6 APO DG Macro
Atspindžių testai - Tamron 70-300 mm 4-5.6 Di LD Macro Tamron 70-300 mm 4-5.6 Di LD Macro

Canon su atspindžiais kovoja ne itin įspūdingai – kadre matomos kelios mažos (ryškios) bei didelės (neryškios) žalsvos vidinių objektyvo atspindžių sąlygotos dėmės. Ne pats geriausias rezultatas, tačiau daugelį dėmių esant reikalui būtų įmanoma pataisyti bet kuria rimtesne grafinio apdorojimo programa.

Sigma objektyvu darytos nuotraukos išties gerokai nustebino – net ir labai stengiantis „pagauti“ nepageidaujamų atspindžių, nuotraukose tiesiog jų nebuvo arba jie buvo beveik nepastebimi.

Tamron rezultatas gana prastas: kadre matyti daug didelių rožinių dėmių. Nors objektyvo aprašyme minima, jog naudotos lęšių skaidrinimo priemonės, mažinančios vidinius atspindžius, jų veikimo efektyvumas abejotinas.

4. Makro galimybės

Kaip ir buvo minėta pradžioje, Sigma ir Tamron objektyvai pasižymi makro fotografavimo galimybėmis. Įjungus specialų jungiklį tampa įmanoma sufokusuoti arčiau esantį vaizdą, dėl to nuotraukoje jis atrodo didesnis. Sigma jungiklį galima įjungti esant židinio nuotoliui 200-300 mm, o Tamron – 180-300 mm židinio nuotolio diapazone. Nors tai nėra tikrieji makro objektyvai, tačiau gaunami rezultatai turėtų pradžiuginti ne vieną fotografijos mėgėją.

Sigma 70-300 mm 4-5.6 APO DG Macro, makro jungiklis Sigma 70-300 mm 4-5.6 APO DG Macro, makro jungiklis
Tamron 70-300 mm 4-5.6 Di LD Macro, makro jungiklis Tamron 70-300 mm 4-5.6 Di LD Macro, makro jungiklis
Sigma 70-300 mm 4-5.6 APO DG Macro, makro nuotrauka Sigma 70-300 mm 4-5.6 APO DG Macro, makro nuotrauka
Tamron 70-300 mm 4-5.6 Di LD Macro, makro nuotrauka Tamron 70-300 mm 4-5.6 Di LD Macro, makro nuotrauka

5. Fokusavimas

Deja neturime preciziškos matavimo įrangos, galinčios objektyviai išmatuoti fokusavimo greitį, todėl šiame skyrelyje bus remiamasi subjektyviais naudojimo įspūdžiais.

Canon objektyvas fokusavo gan vidutiniu greičiu, tyliausiai (lyginant su konkurentais, tačiau ne itin patikimai net ir esant geram apšvietimui. Labiausiai pastebimas buvo gana dažnas fokusavimo sulėtėjimas beveik sufokusavus objektą – kuomet vaizdo ieškiklyje vaizdas atrodydavo ryškus, objektyvas vis tiek sugaišdavo nepilną sekundę iki pasigirsdavo sufokusuoto vaizdo signalas. Esant prastesniam apšvietimui ši objektyvo savybė ėmė net erzinti.

Sigma objektyvas fokusavo labai greitai ir preciziškai, tačiau fokusavimo garsas priminė gana garsiai traukiamą drabužių užtrauktuką – tokiose vietose, kur vertinama tyla (pvz. bažnyčia ar klasikinės muzikos koncerto salė), geriau naudoti rankinį fokusavimą. Tiesa, buvo pastebėta įdomi „atatranka“ – objektyvas taip „įnirtingai“ fokusuodavo, jog retkarčiais sukeldavo nedidelį fotoaparato drebėjimą. Į tai reikėtų atsižvelgti fotografuojant nuo stovo.

Tamron objektyvas fokusavo lėčiausiai iš konkurentų, tačiau patikimai, o fokusavimo garsas buvo šiek tiek malonesnis ir tylesnis nei Sigma, bet ne toks nepastebimas kaip Canon.

6. Apibendrinimas

Apibendrinant galima teigti, jog nei vienas iš objektyvų neturi ryškaus pranašumo prieš konkurentus: Canon, atrodytų, pasižymi neblogu ryškumu, tačiau sunkiai kovoja su chromatinėmis aberacijomis, Sigma ryškumas išryškėja tik ženkliai uždarius diafragmą (o tai riboja panaudojamumą), na o Tamron tegali pasigirti gerais rezultatais tik esant plačiausiam fotografavimo kampui. Tad palieku skaitytojui nuspręsti kurie trūkumai yra ne tokie reikšmingi ir linkiu pasirinkti geriausią variantą, tinkantį būtent jums.

Canon EF 75-300 mm 4-5.6 III

  •   Geras ryškumas esant maksimaliam priartinimui
  •   Gana tylus fokusavimas
  •   Nepatikimas fokusavimas
  •   Objektyvo komplekte nėra blendos
  •   Juntamos chromatinės aberacijos
  •   Prasta surinkimo kokybė

Sigma 70-300 mm 4-5.6 APO DG Macro

  •   Greitesnis ir tikslesnis fokusavimas nei konkurentų
  •   Papildomos Macro galimybės
  •   Įspūdingas šviesos atspindžių neutralizavimas
  •   Nemokamai pridedama blenda
  •   Labai gera surinkimo kokybė
  •   „Atatranka“ fokusavimo metu
  •   Geriausias ryškumas išgaunamas tik stipriai uždarius diafragmą

Tamron 70-300 mm 4-5.6 Di LD Macro

  •   Labai geras ryškumas esant plačiausiam kampui
  •   Papildomos Macro galimybės
  •   Nemokamai pridedama blenda
  •   Itin lengvas objektyvas
  •   Labai lėtas, nors ir gana tikslus fokusavimas
  •   Ryškios chromatinės aberacijos esant maksimaliam priartinimui
  •   Pastebimas šviesos praradimas maksimaliai atvėrus diafragmą
  •   Stiprūs vidiniai šviesos atspindžiai
Griežtai draudžiama šią informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, metodinėje medžiagoje ar kitaip platinti mano surinktą
medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti svetainę kaip šaltinį ! mikasbinkis.lt